lördag 14 maj 2011

Vilken resa!

Ja idag var vi ju då i Strängnäs, 26mil dit och 26 mil hem... Vi åkte lite efter 07.00 och var framme ca 10.30, vi kollade in bilen och provkörde den. Den var jättefin och gick kanoners så det blev den. Mattias ska hämta den denna veckan. Skönt för hundarna att få en egen bur i bagagen istället=)

Igår kväll grillade vi och åt potatisgratäng till och det tålde visst inte min mage... tala om åskväder i magen hela kvällen igår och idag har det kännts som om jag har haft magsjuka hela dagen:( Jag köpte CocaCola på vägen upp till Strängnäs för jag trodde allvarligt att det var magsjuka...
Jag kunde inbte äta ngt förrän vi var på väg hem vid ca 14.00 och ikväll blev det fruktpaj och vaniljsås, så efter denna veckan som jag varit så noga med maten så känner jag mej verkligen som en soffpotatis som har ätit massa onyttigt idag.
Jag tänkte först ta en runda i spåret när vi kom hem men jag kände att det hade inte min mage klarat av, får bli imorgon som planerat.

Imorgon drar jag och barnen till stan och shoppar, mysigt att vi ska åka iväg själva vi tre <3
Nu sitter vi bara och slappar i soffan och kollar film. Nästa helg ska min dotter konfirmeras, tackar min underbara syster som kommer och hjälper mej med maten till nästan 20personer. Får nästan lite panik när jag tänker på allt jag ska göra och hinna med innan helgen...

Nä nu stänger jag ner här för idag, men vi hörs snart igen=)
Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Att ha bur till hundarna är suveränt!
    Varma dagar kan du ha backlukan helt öppen :)

    Du var inte allt för långt ifrån mig när du var i Strängnäs.. :) Där bodde min syster för ett par pår sen :)

    Hoppas du blev bättre sen! Jag är laktos intollerant & tål inte mycket lök. Kan knaske vara är därför din mage slog bakut, eller? Kramis

    SvaraRadera