torsdag 19 maj 2011

Träningsbloggar!

Jag har börjat läsa träningsbloggar och blir mycket inspirerad av andra;) Skoj att se hur andra gör med sin löpning o.s.v.
Idag har jag haft en vilodag från löpningen med jag har städat färdigt resten av huset och burit en massa kartonger så lite träning har jag fått hemma... ;)

Imorgon är det fullt upp med alla förberedelser inför konfirmationen, det ska inhandlas massa mat och göras massa annat men jag måste försöka få till en löparrunda. Jag nämnde i ett tidigare inlägg att jag har plockat fram min löparbok igen, nu går jag efter ett löparschema i den. Jag vill undvika att gå på mina rundor och därför utökar jag mina rundor mer och mer för varje gång ju mer jag känner att jag orkar.
Sist tog jag varje backe, stolt över mej själv!

Jag har läst i boken angående pulsklocka angående bästa förbränning, förr sas det att man skulle ju inte ligga för högt i puls för då förbrände man inte fett utan kolhydrater men om man tänker efter så är det ju rätt ogiskt att man förbränner mer fett när man ligger högt.
Enligt boken och pulsförbränning så är det som tidigare sagts en "myt" så nu ska jag försöka ligga på en puls på runt 165-170slag/minut är min tanke. Nu när jag varit på mina rundor så har jag legat på 151 och runt 160. En runda låg jag på nästan 175.
Min maxpuls ligger på 182 om man räknar ut på det lättaste sättet.

Idag har Mattias hämtat den nya bilen så nu står den här och lyser upp garageinfarten. Madde har varit i Linköping på gradering med karaten och kom hem med ett till bälte, stolt mamma till en stolt dotter!!!

Nu säger jag gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar