söndag 9 januari 2011

Nytt år och nya möjligheter

3 Januari

Nu är vi inne på år 2011, 2010 var både bra och dåligt. Dåligt p.g.a att jag fick min diagnos Danlos syndrom men bra för att jag tycker det är bättre att veta varför smärtan i kroppen blir bara värre och värre.

Nu har vi snart haft våran lilla Shih Tzu valp i 1 vecka och det  fungerar jättebra tillsammans med våran Tibetanska Spaniel, de leker, äter och sover tillsammans. Våran Shih Tzu som heter Tjabo är nu 12 veckor och ska få sin vaccinationsspruta ikväll, skönt att man nästan bor granne med veterinären ;) Våran Tibetanska Spaniel som heter Desoto är nu 9 månader.
Tjabo är ju inte riktigt rumsren än men han har börjat att göra sina behov ute flera gånger om dagen och då får han såå mycket beröm av matte och husse. Det gäller och passa honom efter han har ätit, han äter ju nu 3 gånger/dag medans Desoto äter 2 gånger/dag.
På onsdag måste jag ta mig in till Viktväktarna, går jag inte dit inom en 3årsperiod så avskrivs jag som guldmedlem och det vill jag INTE! Jag kämpade med detta såå länge för att få detta guldmedlemskort så det gäller att hålla det kvar. Nu ska jag titta i frysen och förbereda lite middag tills Mattias kommer hem.
Ha det gott så hörs vi snart!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar