söndag 9 januari 2011

Slappardag

5 Januari

Ja idag har det verkligen varit en slappardag, men det var det igår med. Jag får nog sluta att ta dessa värktabletter för jag bara sover... Dagen blir ju helt förstörd. Idag har jag mått lite bättre, har t.o.m kunnat dammsuga och torka av golven här hemma. Var tvungen, tål inte se skiten! Det sägs ju att "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete"... men nu tänkte att då får det bli ett rent helvete för nu måste golven tas! Skönt att det är gjort!
Jag har pratat med min chef idag och med facket, mina funderingar är att börja plugga till hösten. Jag vet ju nu att jag inte kan gå tillbaka till avdelningen mera efter 9år som undersköterska. Jag saknar jobbet och arbetskamraterna något fruktansvärt och nu är det ett tag sedan som jag var uppe där och hälsade på och fikade för det har inte funnits ork till det.
Pluggandet kommer iså fall bli på Handelshögskolan i Jönköping till Vårdadministratör och utbildningen är på 2år, jag blir i så fall tjänstledig från jobbet och min tjänst görs om till vårdadministratör sen iså fall för det kommer behövas det år 2013 sa dom till mej på personalavdelningen. Vi får se vad som händer framöver.
Imorgon funderar jag på att plocka bort alla julsaker utan granen (som är av plast) och stjärnorna, det får vara kvar men resten åker upp på vinden.  Jag vill ju som sagt ha vår nu men det tar ju ett tag till om det ska fortsätta så här med snön.
Ikväll har vi ätit god mat som bestod av Hasselbackspotatis, fläskfilé, champinjonsås och sallad. Det var så himla gott och sen kaffe och likör43 på det ;)
Ha en trevlig Trettondagshelg alla! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar