söndag 9 januari 2011

Vinterkräksjuka

8 Januari

Ja, nu har vinterkräksjukan anlänt till vårat hem... Jag har varit uppe hela natten med min dotter som har mått dåligt, vi andra har tagit vitpepparkorn så jag hoppas att risken för oss minskas. Vet inte om jag tror på det men försöka går ju. Det blev att inhandla CocaCola 3liter och 3 liter Blåbärsproviva.
Jag sitter här och funderar på vad det ska bli till middag...har inte kommit på nåt bra än men jag får titta i frysen vad som finns. Orkar i alla fall inte dra iväg till affären efter en vaken natt.
Mattias målar och grejar för fullt i matsalsdelen för att renoveringen ska bli klar, jag själv kan inte göra mycket annat än att sitta stilla och glo för smärtan är i stort sett olidlig vissa stunder. Inatt hände något i ryggen så jag kan inte vrida huvudet åt något håll och igår kväll small det till i vänster knä så på måndag blir det att ringa min naprapat.
Jag ska köpa mej en värmedyna som jag kan ha vid TV:n för i sängen har jag en värmemadrass som jag kör igång innan jag lägger mej på kvällarna. Jag har nu ett stöd med skena till högerhanden för att stabilisera handleden men tennisarmbågen går inte över så på tisdag blir det kortisonspruta nummer4 hoppas jag för att se om det lindrar något. Jag har ett knäskydd med skenor på sidorna för att stabilisera vänster knä men behöver till höger med och ett fotledsstöd till behöver jag så att jag kan ha till båda fötterna.
Inatt hade jag på mej fotstödet för det kändes som om märgen skulle värkas sönder, värktabletterna kan jag inte ta som det är nu, jag är utmattad av smärtorna och tabletterna gör att jag knappt vet vem jag är, bara sover och sover. Jag hörde inte ens att telefonen ringde häromdagen 4gånger när den låg vid örat... Nä, det går inte. Ialla fall inte när jag har barnen här.
Nä nu måste jag fixa lite mat! Hörs snart igen ;)


Barnen på semstern sommaren -10

1 kommentar:

  1. Hej. Försökte kommentera sjuhundragånger på den andra bloggen, men de gick inte.
    De låter inget vidare de där men man måste ju som du gör bita ihop. De dagar man inte orkar de måste de få va så också.

    Binterkräksjukan har vi klarat oss från, tack o lov! Men man ska inte ropa hej....

    SvaraRadera