söndag 9 januari 2011

Vill ha vår

4 Januari


Det har snöat hela natten, jag vill ha vår nu så man kan vara ute och greja istället. Denna snön tar snart musten ur mej... Idag har jag typ inte gjort någonting, jag och vovvarna sov i 2 timmar!!!! Behövligt antagligen, jag bara stängde av telefonen och struntade i allt en stund.
Jag har en underbar sambo som ställer upp jämt, vad skulle jag göra utan honom? Finns inte en tanke på ett liv utan Mattias i mitt liv, hoppas på bröllop i framtiden ;) Han är den jag vill åldras med.
Jag har haft underbara samtal med två vänner i eftermiddag, pratade egentligen inte om något speciellt men bara av att höra deras underbara stämma gör mej glad. Julia och Clara, ni är goa! Tycker om er massor. Clara och jag har varit vänner ända sedan våra söner gick på dagis tillsammans, då var min Christoffer 3år. Vi har alltså känt varandra i 9år, jag kan skratta och gråta i hennes sällskap, prata med henne om allt och då menar jag verkligen i detalj ALLT!
Julia har jag känt i ungefär 7 år tror jag... Hon är en underbar vän som jag berättar mycket för, alldeles för mycket vissa gånger som är meningen att jag ska hålla hemligt.... Eller hur Julia? ;) You know what I mean... För 5år sedan berättade jag något som bara hon fick veta... Hon är verkligen en vän man kan lita på i vått och torrt, hon är lugn och en sån vän är nåt som jag behöver ;)
Nu till hur maten går... Igår gick det ganska bra, bra frukost, middag och kvällsmat men idag mindre bra... Imorgon ska jag försöka ta mej in till Tranås på Viktväktarna för att komma igång med maten ordentligt igen, hoppas att jag mår bättre imorgon bara för jag vill verkligen åka in.
Jag ska försöka börja trampa lite smått på min rosa motionscykel som jag fick i julklapp av Mattias. Så underbart smidig och enkel. Får börja försiktigt eftersom mitt träningsliv inte får se ut så som det har gjort innan i mitt liv tyvärr... Ingen styrketräning, ingen spinning, ingen pump, och ingen löpning...Gahhhh, vad det är frustrerande. Men det skulle inte fungera ändå, det känner jag ju eftersom jag har svårt att gå i trappor upp och ner och när jag suttit stilla så fungerar inte fötterna och knäna som de ska... Jag får göra det bästa av det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar